Jak zorganizować eventy online?

lis 10, 2020 przez

Jak zorganizować eventy online?

W obliczu pandemii eventy online stały się dominującym rodzajem przedsięwzięć. Wiele firm miało trudności z odnalezieniem się w nowych okolicznościach. Przyczyną tego stał się brak wiedzy na temat tego, jak zorganizować tego typu wydarzenie. Wideokonferencje w nie do końca zależny od nas sposób stały się podstawowym sposobem prezentacji treści, dlatego warto znać mechanizmy, które pozwalają na ich pomyślne przeprowadzenie. Artykuł zawiera w sobie kilka porad, która umożliwią przeprowadzenie udanego eventu w przestrzeni wirtualnej. Wiele wskazuje na to, że jeszcze długo będziemy musieli funkcjonować w taki sposób.

Wydarzenia mające miejsce w internecie cechują się nieco inną specyfiką niż te organizowane tradycyjne, dlatego wymagają odmiennego podejścia, nastawione na różne aspekty. Uczestnicy mają inne wymagania. Podczas gdy normalne eventy mogą trwać nawet cały dzień i nikt nie będzie zmęczony, spotkania w internecie ze względu na niesprzyjające warunki konieczności siedzenia przed komputerem wielu godzin muszą być bardziej skondensowane czasowo. Ludzie nie są w stanie skupić swojej uwagi zbyt długo. Kluczową kwestią staje się tutaj zdobycie i możliwie jak najdłuższe utrzymanie tej uwagi. Warto sprawdzić więcej na eventplace.pl.

Organizacja eventu online powinna być zatem przedsięwzięciem dokładnie zaplanowanym i rozsądnie rozpisanym. Pierwszym punktem powinien być wybór odpowiedniej platformy do spotkania online. Dostępnych jest wiele możliwości, dlatego najlepiej dobrze się rozeznać na temat tego, który z nich okaże się najbardziej optymalny do typu wydarzenia. Dobrze jest korzystać ze sprawdzonych rozwiązań w celu uniknięcia potencjalnych problemów technicznych.

Przygotowanie tego typu imprez jest niezwykle istotnym aspektem w kwestii budowania wizerunku firmy. Nieudane spotkanie może odbić się negatywnie na postrzeganiu firmy przez uczestników. Warto zatem mieć wszystko dopracowane. Klucz do udanego eventu rozpisać można w kilku krokach:

1. Określenie konkretnego celu eventu – podanie, jaką korzyść wynieść można z uczestnictwa.
2. Ustalenie grupy docelowej odbiorców – wiadomo będzie, w jakich miejscach zamieszczać informacje o wydarzeniu.
3. Podanie terminu – najlepiej takiego, który umożliwi ludziom swobodne spędzenie kilku godzin przed ekranem bez żadnych zakłóceń.
4. Stworzenie strony i oprawy graficznej wydarzenia – profesjonalne przygotowanie profilu eventu w social mediach zwiększy zainteresowanie.
5. Ustawienie przypomnienia – tak, aby uczestnicy, którzy zadeklarowali udział dostali powiadomienie przypominające o evencie.
6. Promocja – warto zainwestować w reklamę, tak aby informacja o wydarzeniu dotarła do jak największej liczby odbiorców. W przypadku eventów online głównym kanałem komunikacyjnym będzie internet. Warto też pomyśleć o różnego rodzaju konkursach, które zachęcą do wzięcia udziału.

Istnieją agencje eventowe, które pomagają w organizacji tego typu wydarzeń. W przypadku braku doświadczenia z tą formą przygotowywania eventów warto skorzystać z usług profesjonalistów. Pozwoli to uniknąć różnego rodzaju niepowodzeń.

Podobne

Tagi